Folosim cookie-uri fără de care site-ul nu poate funcționa corespunzător. Nu colectăm date personale pentru profilarea utilizatorilor.  Sunt de acord  Află mai multe  Detalii despre cookie-uri

GiZ.ro – Doza de Gadgeturi
GiZ.ro – Doza de Gadgeturi

Biciclete electrice – ce sunt, cum funcţionează, preţuri, avantaje şi dezavantaje

Biciclete electrice – ce sunt, cum funcţionează, preţuri, avantaje şi dezavantaje

Bicicleta electrică este o bicicletă cu acumulator care îţi permite să te deplasezi rapid şi uşor fără nevoia de a mai pedala, însă vine cu o serie de costuri suplimentare, avantaje şi dezavantaje comparativ cu bicicleta tradiţională.

În ultimii ani, bicicleta a căpătat o popularitate tot mai mare şi în România, devenind astfel un mijloc de transport la şi de la locul de muncă, în special pe timpul verii.

Pe lângă beneficiile pentru sănătate şi condiţia fizică, bicicleta are numeroase alte avantaje practice, cum ar fi evitarea ambuteiajelor din trafic şi costurile semnificativ mai mici, întrucât aceasta nu consumă carburant, nu are nevoie de asigurare RCA şi nu implică nici costuri majore de întreţinere.

Totuşi, numeroase persoane evită folosirea bicicletei pentru că activitatea de pedalat poate deveni obositoare pe distanţe lungi. De exemplu, dacă mergi zilnic la birou de la un capăt la celălalt al Bucureştiului, poţi ajunge să parcurgi cu uşurinţă 20-25 kilometri zilnic.

Pentru astfel de persoane există însă o soluţie: bicicleta electrică.

Bicicletele electrice, ideale pentru cei care vor sa combine utilul cu placutul

Bicicletele electrice, ideale pentru cei care vor sa combine utilul cu placutul

Ce este şi cum funcţionează bicicleta electrică

Bicicleta electrică arată ca o bicicletă tradiţională, însă beneficiază de două componente suplimentare:

  • un motor electric, care are rolul de a pune dispozitivul în mişcare şi care este amplasat de obicei în butucul din faţă sau în butucul din spate. Potrivit reglementărilor legale din Uniunea Europeană, motorul electric al unei biciclete poate avea o putere maximă de 250 W (aproximativ 0.3 CP) şi poate genera o viteză maximă de 25 km/h.
  • un acumulator Li-Ion, care alimentează motorul electric cu energie şi care este amplasat de regulă pe portbagajul bicicletei sau lângă roata spate. De obicei, acest acumulator este detaşabil pentru a putea fi încărcat cu uşurinţă.

Principiul de funcţionare al bicicletei electrice este relativ simplu: acumulatorul se conectează la motor, care la rândul său este pornit, de exemplu, cu o cheie de contact. În funcţie de model, bicicleta poate fi asistată la pedalare sau poate avea propriul buton de acceleraţie.

Mai departe, ai două variante:

  • laşi bicicleta să funcţioneze doar cu motorul electric, caz în care nu trebuie să pedalezi.
  • pedalezi în timp ce motorul electric este în funcţiune, caz în care viteza de deplasare şi autonomia acumulatorul cresc.

Autonomia şi viteza maximă a unei biciclete electrice variază de la produs la produs, însă în general cele mai accesibile modele asigură o alimentare de circa 25 de kilometri cu un acumulator încărcat şi o viteză maximă de 20-25 km/h.

Practic, în funcţie de distanţa pe care trebuie să o parcurgi, poţi alege modul în care te deplasezi cu bicicleta. Pe distanţe scurte te poţi baza mai mult pe motorul electric, însă dacă trebuie să parcurgi peste 10 km este indicat să pedalezi simultan, atât pentru a ajunge mai repede la destinaţie, cât şi pentru a avea o autonomie mai bună.

Reîncărcarea bateriei şi costurile unei biciclete electrice

În mod obişnuit, acumulatorul unei biciclete poate fi detaşat pentru a fi transportat cu uşurinţă. Alimentarea bateriei se poate face, în cazul celor mai mulţi producători, de la o priză obişnuită din casă, iar o încărcare completă se efectueze în 5-7 ore. Astfel, timpul de încărcare este suficient de scurt pentru ca acumulatorul să ajungă la capacitate maximă peste noapte şi să fie utilizat a doua zi.

Costurile de întreţinere se rezumă, practic, la costurile curentului electric cu care alimentezi acumulatorul. Dacă încarci complet acumulatorul în fiecare seară, curentul electric te va costa aproximativ 15 lei pe lună, o sumă infimă raportată la avantajele pe care le presupune o bicicletă electrică.

Reincarcarea acumulatorului este destul de simpla

Reincarcarea acumulatorului este destul de simpla

Avantajele bicicletei electrice

O bicicletă electrică vine cu numeroase avantaje, iar unele dintre ele pot cântări decisiv în decizia de achiziţie:

  • poţi parcurge distanţe mari fără să oboseşti: o bicicletă obişnuită poate deveni obositoare dacă parcurgi 20 km dus-întors la şi de la birou. Practic, o bicicletă electrică este ideală pentru persoanele practice, care nu pun neapărat accentul pe experienţa pedalării, ci pe eficienţa drumului în sine.
  • costuri foarte mici: reîncărcarea acumulatorului presupune costuri mai mici chiar şi decât un abonament cu mijloacele de transport în comun. În plus, aceste costuri nu se compară cu cele necesare pentru un scooter, o motocicletă sau o maşină.
  • lipsa reglementărilor: bicicletele electrice pot fi conduse la fel ca şi bicicletele obişnuite: fără înmatriculare şi fără impozite, astfel că trebuie doar să respecţi Codul Rutier.

Dezavantajele bicicletei electrice

Niciun produs nu este perfect, iar bicicletele electrice vin şi ele cu câteva dezavantaje:

  • greutatea mare: acumulatorul şi motorul electric cântăresc împreună undeva la 10 kilograme, care se adăugă la cele ale bicicletei în sine. Prin urmare, îţi va fi destul de greu să transporţi bicicleta, în special dacă locuieşti la bloc şi nu ai unde să laşi peste noapte.
  • preţuri mari: bicicletele electrice au costuri semnificativ mai mari comparativ cu cele tradiţionale, prin prisma acumulatorului şi motorului electric. Aşa cum vei vedea mai jos, preţurile unei biciclete electrice ajung cu uşurinţă la 3.000 – 5.000 lei, sume care nu sunt accesibile pentru o gamă variată de utilizatori pentru un astfel de produs.
Unele biciclete electrice seamana cu scooterele

Unele biciclete electrice seamana cu scooterele

Kit de conversie pentru biciclete

Pe pieţele din Statele Unite şi Europa de Vest, producătorii au început să ofere şi kituri speciale prin care o bicicletă obişnuită poate fi transformată într-una electrică. Practic, primeşte un pachet care include motorul electric, acumulatorul şi un display pentru afişarea celor mai importante informaţii.

Preţurile pentru un astfel de kit pornesc de la circa 1.500 lei, însă se adăugă la costul iniţial al bicicletei. Din păcate, piaţa românească nu este atât de dezvoltată, astfel că este dificil să găseşti în magazine kituri de acest gen.

Cât costă bicicletele electrice şi recomandări

Bicicletele electrice au preţuri destul de mari pentru utilizatorii obişnuiţi din România, motiv pentru care nu sunt încă foarte populare în ţara noastră.

Cele mai ieftine biciclete electrice costă aproximativ 2.000 lei. Un astfel de model este Z-Tech ZT-01, care are un motor de 250 W cu o autonomie de până la 33 kilometri şi o viteză maximă de 20-25 km/h. De altfel, modele Z-Tech sunt printre cele mai uşor de găsit în ţara noastră, iar preţurile pot ajunge şi la 4.000 lei în funcţie de performanţe.

Un alt model este 28 Electra, care are specificaţii tehnice similare, dar care beneficiază de un design mai atractiv şi ajunge la circa 2.400 lei.

Pe de altă parte, pe piaţa bicicletelor electrice activează şi producători auto precum BMW. Una dintre cele mai noi biciclete ale producătorului german este BMW Cruise E-bike, care ajunge la viteze de 25 km/h şi oferă o autonomie de 100 kilometri. Preţul este însă unul pe măsură: 2.500 EUR + TVA, adică aproape 14.000 lei.

Bicicletele electrice pot ajunge si la preturi de peste 10.000 lei

Bicicletele electrice pot ajunge si la preturi de peste 10.000 lei

Concluzii

Bicicletele electrice reprezintă o soluţie adecvată pentru persoanele care vor să călătorească pe distanţe lungi cu bicicletă, pentru a evita oboseala acumulată de regulă pe drum cu o bicicletă tradiţională.

Aceste biciclete pot fi utilizate şi prin folosirea pedalelor obişnuite, la fel ca în cazul bicicletelor tradiţionale, astfel că nu trebuie neapărat să renunţi la plăcerea de a pedala.

În plus, costurile pentru reîncărcarea acumulatorului sunt foarte scăzute, singurul dezavantaj tehnic fiind greutatea mai mare, care face că portabilitatea să aibă de suferit.

Din păcate, preţurile bicicletelor electrice sunt încă destul de mari pentru utilizatorii obişnuiţi din România, însă pe parcursul timpului acestea ar putea scădea, moment în care vor deveni atractive pentru o gamă mai variată de persoane.

36 comentarii

  1. FaqyaK

    25 August 2014 la 20:48

    Sincer sa fiu, nu as cheltui mai mult de 1000 lei pentru o bicicleta indiferent daca e electrica sau nu.

    • Horia

      17 October 2018 la 08:16

      O bicicleta de 1000 de lei nu este foarte buna , adica mai bine ai sa economisesti mai multi bani si sa treci de la masina la bicicleta electrica . Eu asa am facut

  2. V. Dugan

    26 August 2014 la 10:37

    Buna ziua,
    Initiativa dvs. de a contribui (prin aceste articole) la micsorarea necunoasterii din domeniul digital in special dar nu numai este (si va fi) binevenita. Uneori, totusi, cred ca e bine sa adanciti chestiunea avuta in vedere. In cazul asta, de exemplu, amintind si daca ori nu, firme importante fac (si fac) si E-bikes (Orange, Cube, Specialized etc), unde pot fi cumparate (chiar in Romania), daca sunt versiuni care incarca acumulatorul atunci cand pedalezi, cate viteze (schimbator) pot avea (ca bicicleta) s.a. Evident, nu ceva exhaustiv DESPRE, dar ceva mai multe…
    Scuze daca…
    Numai bine,
    vd

    • Daniel Popescu

      26 August 2014 la 12:26

      Multumim pentru sugestie, o vom lua in calcul. Prin astfel de articole incercam sa prezentam in special notiuni de baza despre diverse gadgeturi mai putin populare in Romania sau care nu sunt inca suficient de dezvoltate pentru a fi cunoscute publicului larg.

  3. Angy

    15 October 2014 la 21:58

    Eu mi-am luat bicicleta Ztech dar nu modelul de care ati amintit voi. Modelul zt-11 la 1600 lei de care sunt tare multumita.

    Este una din cele mai usoare modele si mai ieftine. Am luat-o de la http://www.bimax.ro.

    Se incarca in 2-3 ore fiindca o incarc tot a doua seara la recomandarea lor, chiar daca nu e descarcata complet.

  4. mihai

    14 February 2015 la 22:59

    Cu bicicleta electrică poți parcurge traseul de acasă la . . . birou , birou , birou ?! . Toți români lucrează doar în . . . birou ?! . Muncitorii care lucrează în ateliere , pe tramvaie , camioane , pe șantiere , măturătorii străzilor , studenții , elevii , etc ; cum ar putea oare să conducă o bicicletă electrică ? .

  5. filimon grigore

    30 March 2015 la 15:39

    Am o bicicleta electrica am cumparat baterie noua si incarcator dar incarca numai o ora as vrea sa stiu de ce

  6. tiproc

    12 April 2015 la 20:52

    Eu am solutii perfecte pentru auto electric dar , imi_ lipseste functia prin care pot finanta ,o inovatie pentru o lume !. Si cu acesti politicieni nu se poate face nimic ! ei sint buni sa fure si sa taie frunze la ciini !!! .

    • Dionisie Valentin Emmy

      20 November 2016 la 13:12

      si eu vreau sa fac un hibrid electric si motor,ce zici u sa vorbim la facebook poate ca va iesi ceva ;) și eu din cauza ca nu am banii inca nu am facut,dar am in minte,se gaseste greu sponsori :)

    • Alexandra

      17 April 2018 la 20:29

      Cat timp puteți merge cu ea ?

  7. paul

    5 June 2015 la 18:13

    Pentru moment avem la dispozitie un moft,pentru cei cu dare de mana si care au bani de aruncat. Pentru o autonomie de 100km da. Pentru mai putin BA!.(Tot capacitatea bateriei biata de ea).Si ceva ce a mai fost mentionat :timpul mare de reincarcare a bateriilor.

  8. dorobantu daniel

    9 July 2015 la 22:05

    Buna ziua .Am cumparat de curand o tricicleta ztech zt-18 si nu pot depasi viteza de 10 km/h si nu stiu de ce .Am inteles dupa un site ca trebue sa scot limitarea dar nu stiu cum .daca puteti sa ma ajutati .Multumesc

  9. cosmescu

    23 July 2015 la 09:35

    Am o bicicleta electra. Din pacate mi s-a ars motorul nu stiu din ce cauza .Problema este ca motorul il bobinez eu dar m-ar interesa o carte tehnica a motorului cu principiu de functionare schema electrica si electronica.In Romania decat sa cumperi un motor sau un chit mai pui cativa lei si cumperi o bicicleta noua.Oricum pentru noi sunt foarte scumpe. Poate cineva sa ma ajute cu o astfel de carte tehnica?.
    Multumesc

    • munteanu stefan

      27 December 2017 la 01:43

      daca este ars motorul,iesi mai bine cu unul nou…eu am un zt 05 de trei luni si iam mai lau un acumulator in plus,dar cand am pus pe cel nou a facut flama scurt la cablu de alimentare…si am sunat pe cei de unde am cumparat o si au zis ca sa nu umblu la motor..am verificat toti conectorii asa cum scrie in carte daca nu functioneaza apeleze de unde ai luat bicicleta…ei mi au zis ca mi vor trimite un controller nou

  10. George Petruta

    10 August 2015 la 03:26

    Sint un mare fan al bicicletelor , imi place sa ma plimb cu ele, sa le repar.
    Nu de mult am achizitionat o bicicleta electrica Shwinn cu motor 24 V care atinge rapid o viteza de 30km pe ora.
    In Montreal avem piste ciclabile la tot pasul , bicicleta electrica este destul de cunoscuta si cumparata si de tineri si de cei in virsta carora chiar le este necesara.
    Nu pot comenta decat la superlativ impresiile mele despre aceasta bicicleta, cert este ca este pe primul loc acum in preferintele mele,am lasat de o parte o buna bicicleta Norco precum si o mica bicicleta pliabila tot Norco , Shwinn-ul cucerindu-ma de-a dreptul.
    Ca un mic amanunt caci am vazut acum cre este pretul bicicletelor electrice in Ro , pot spune ca aici sint foarte ieftine cele second-hand , cu 100 -150 dolari canadieni putind sa faci o buna afaceresi sa achizitionezi o bicicleta tinuta numai in garaj si putin folosita.

    • Gigi

      25 January 2016 la 18:08

      Cum si de unde pot achizitiona o astfel de biccleta la asa pret,intrucat sunt si eu interesat?

  11. Marius

    21 August 2015 la 22:04

    in cazul in care se defecteaza partea electrica (acumulatorul,afisajul electronic sau motorul) cum se pot repara sau inlocui ?

  12. Şerban Valentin Cristian

    15 September 2015 la 22:20

    Trebuie biciclete electrice cu viteze până la 50km/h ,şi prețul 3,000 lei pe 1 bicicleta electrica .

  13. Bebe

    28 October 2015 la 01:25

    Eu merg cu bicii clasica cam 100 Km/saptamana !Recent am adus din Florida US o roata 26″ cu un motor puternic de 600W la 48V in butuc si am montat-o pe o bicicleta clasica pe spate.Nu am convertizorul si nici acumulatorul clasic cu plumb sau Li-Ion !
    Caut un convertizor cu care sa rezolv problema !
    Daca ma poate ajuta cineva….multe multumiri….si un sfat va fi apreciat !
    Multumesc !
    Bebe.

    • aurel

      30 March 2016 la 13:34

      Poti incerca cu un controller de la bimax. au unul de 48v bun bimax.ro/controller-universal-36-48v-450w .

      Eu l-am pus pe un motor de 800w si merge bine, are un conector de unde ii poti creste puterea destul de mult. Au manual de utilizare in ro si e simplu de conectat, dar iti trebuie si o acceleratie sau pedelec.

  14. bratu ionel

    5 December 2015 la 21:13

    dar ce greutate poate transporta

  15. Gigi

    25 January 2016 la 18:03

    Pretul nici unui produs din cele comercializate in Romania nu este corelat cu puterea de cumparare al romanilor.Acest lucru ma face sa cred ca cei care guverneaza aceasta "tara" nu sunt interesati de nivelul nostru de trai.

  16. chinezu'

    29 April 2016 la 16:36

    De ce sa dau sumele alea ptr o autonomie de …?! Si limitate la 20km/h cand cursiera mea prinde viteze de peste 35km/h?? Cu cadenta potrivita nu ai de ce sa transpiri in Bucuresti indiferent pana unde mergi.

  17. Dan

    12 September 2016 la 13:36

    Un mtb serios iti iei de la sume de peste 8-9 mii. Am vazut un model interesant ciclism.ro/2016/08/haibike-sduro-hardnine-sl-roti-mari-putere-maxima/ care zice ca are o automie destul de mare 160km. Aici deja devine interesant si o face utila pentru navete de 10-20 km. La mai mutl de atat nu cred ca se risca nimeni sa "faca naveta la birou"

  18. Florin

    26 November 2016 la 16:23

    Cum aș putea construi o bicicletă cu motor electric al cărei acumulator să se încarce cu ajutorul energiei eoliene. În timpul deplasării pot fi acționate niște turbine care să producă energie pentru acumulator.

    • Costin

      29 November 2016 la 14:59

      Turbina aia, ca sa fie cit de cit eficienta necesita o viteza de deplasare mai mare. Aceea viteza suplimentara va ajunge sa scoata untul din tine.
      Mai bine un panou solar, iar daca viteza creste pina la limita portantei, o faci zmeu ! :)

  19. Radu Dorian

    8 February 2017 la 10:21

    Am cumpărat o bicicleta marca Star bike.Are un buton tip bascula, cu trei poziții:ce rol are poziția 2 (din mijloc)?

  20. Misha Târnăveanu

    30 April 2017 la 09:34

    ACUM CEVA VREME IN URMA MULȚI SE CHINUIAU CU DIVERSE BICICLETE motorizate SAU MOTORETE SA AJUNGA LA SERVICI.CONSTAT CU AMĂRACIUNE CA NE SUNT VÂNDUTE ACELEASI PROSTII DUPA 35 DE ANI dar cu etichetă eco.Tehnologic kiturile de conversie cu motoare electrice și termice sunt niște pârțâitori usturător de scumpe.Nimic evoluat doar că șmecherii vând aceleași tehnologii expirate unei alte generații.

  21. Ionel

    12 May 2017 la 11:11

    …mai Re Studiez posibilitățile, care Merită cel puțin comparația că este mai ușor să mergi fără efort mare, mai ales și pentru întreținerea/Îmbunătățirea Sănătății… !?

  22. Liviu

    8 August 2017 la 10:25

    Salutare.
    Dețin o bicicletă electrică ZT 09. Întrebarea este cum aș putea scoate limitatorul deoarece nu are viteză mai mare de 25 km/oră, iar după am înțeles acest model poate ajunge undeva pe la 33-35 km/oră.

    • Vasile

      21 September 2017 la 12:29

      Contacteaza pe cei de la bimax.ro ca te pot ajuta. Si eu am luat de la ei ZT09 Premium si are 2 tipuri de limitari. Te pun ei sa verifici niste fire daca exista insa eu nu le mai stiu culorile. Daca nu le ai, te pun sa faci o chestie in fata la far si ai rezolvat problema.

    • munteanu stefan

      26 December 2017 la 04:43

      salut…daca nu ai permis…trebuie sa mergi cu ea limitata adica cu viteza de 25 km…..daca ai,atunci contacteaza pe cei de unde ai cumparat_o…si eu am un ZT 05 cu 25 mii suficient…asa sunt facute constructiv…au si biciclete de 45 km dar trebuie inregistrate la primarie si trebuie permis ….

  23. munteanu stefan

    26 December 2017 la 04:38

    este o idee si recomand aceste biciclete electrice….am vazut ca cele electrice si usoare sunt mai scumpe,iar cele grele care au acumulatori 4 de ex legati in serie sunt mai scumpi…eu am de fapt o bicicleta grea de 62 kg,dar in schimb cand pedalez este o joaca,m am obisnuit cu ea..imi plac foarte mult..si mai vreau sa achizitionez inca una mai grea decat aceasta care o detin ,undeva la 90 kg are…vreau sa o incerc….

  24. Constantinescu Vasile

    21 March 2018 la 09:43

    Hello !
    Am facut greseala si am cumparat de la Carrefour Ploiesti o bicii el.Gentle RPC !
    Am cumparat-o in 27 Noe si acum o saptamana am dat-o la reparat la ei….in garantie 2 ani sau 1 an …depinde ce se strica !
    Au trimis-o la Craiova unde este furnizorul !
    Acum 2 zile am fost la Carrefour si mi-au zis ….sa astept !
    Ieri d.a.am fost sunat de Carrefour sa sun la un telefon….la care nu raspunde nimeni !
    O sa ma duc personal azi la Carrefour sa vad care este situatia !
    Am facut maxim 500Km cu ea,dar nu in totalitate electric….la vale imi place sa opresc electronica si sa pedalez….si am atins peste 35Km la ora pe distante de max.500-700m !
    Recunosc ca imi place cum merge,are 4 viteze asistate la pedale si cu viteza 5-a care merge accelerata…am atins si 36Km/h deci limitarea electronica de 25Km/h nu functioneaza !
    Acum sunt tare ingrijorat ca mi se va spune:este in garantie…dar mai platesti nu stiu ce controler sau …motor electric !
    Tare mi-e teama ca voi ajunge pe la tribunal cu Carrefour-ul,eu nu vreau sa aud de firma din Craiaova care asigura garantia !
    Daca ati avea in fata ochilor certificatul de garantie…v-ar ingrijora cele peste 25-50 de randuri care spun in ce conditii se pierde garantia !Praf,mizerie,umiditate,soare….etc !
    Deci voi vedea cum ma voi putea descurca !
    Un sfat ….este bine venit !
    Va salut !
    Vasile !

    • Constantinescu Vasile

      14 April 2018 la 13:04

      Hello !
      Sunt tot C-tinescu Vasile si azi 14.04.2018 completez:
      -deoarece bicla mea a fost reparata la Craiova-controlerul defect….fiindca am bagat bicla in apa…asa au zis OLTENII si mi-au cerut sa platesc controlerul lucru pentru care mi-au solicitat 160 lei !
      Am refuzat si dupa niste discutii intre Carefour Ploiesti si Craiova…au zis ca nu mai costa nimic !
      Bicla a fost trimisa cu Fan Courier Craiova spre Ploiesti….si s-a pierdut (furat) pe traseu !
      Va vine sa credeti ?
      In final am cerut returnarea sumei de 4999 lei de la Carefour Ploiesti !
      Acum am alta bicla cu motor de 350W si acumulator Li-Ion de 20Ah care nu-mi place deoarece are rotile mici de 14 " si simti in sea orice pietricica de pe traseu !
      Deci regret vechea bicla cu rotile de 20" care avea o tinuta de drum foarte buna (suspensii bune si seaua f.potrivita )!
      Va salut si va doresc sa nu patiti ca mine !
      Vasile !

  25. Vasile

    21 October 2018 la 00:28

    Va salut !
    In acest moment folosesc bicicleta SPRINTER cu motor de 350W si acumulator 36V/21Ah.
    Dupa modificari,motorul din spate a fost reamplasat pe o alta furca de la un scuter si este in fata !Acumulatorul era amplasat intre sea si motor,acum este montat pe un portbagaj deasupra motorului.Roata pe spate de 27 inchi este cu 7 pinioane SCHWINN USA si deasupra ei este un al doilea portbagaj care usor suporta peste 10 Kg la drum lung de minim 25Km la o deplasare !
    Saptamanal fac peste 100Km dar reincarc bateria dupa 50Km !Incarcarea bateriei se face cam in 4,5 ore !
    Am avut din luna aprilie si pana acum ceva probleme,m-a prin si o ploaie dar am acoperit bicla cu o pelerina si pot spune ca bicla s-a comportat satisfacator !Nu mai este in garantie din cauza modificarilor strict necesare !Am schimbat de curând axul foii,foaia si rulmentii foii .Calitatea materialelor CHINA se cunoaste !Sub orice critica !La banii investiti de 3999 lei ma asteptam sa mearga bine macar un an !
    Va doresc multi Km parcursi electric si cu ajutor din pedale !
    Salut !
    C-tinescu Vasile !

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *


Atenţie: Toate comentariile sunt aprobate manual, de aceea ele vor apărea cu o mică întârziere pe site, atât timp cât respectă regulile bunului simţ.
X
Conținutul de pe GiZ este disponibil gratuit datorită reclamelor pe care ți le afișăm. Te rugăm să dezactivezi Ad Blocker-ul atunci când intri pe site-ul nostru. Îți mulțumim.