Asigurări pentru telefoane mobile – cât costă şi care sunt beneficiile

Asigurări pentru telefoane mobile – cât costă şi care sunt beneficiile

Garanţia standard oferită de producători pentru telefoanele mobile acoperă principalele defecţiuni tehnice care pot apărea pe parcursul utilizării acestora.

Ce faci însă atunci când eşti victima unui furt sau când scapi accidental lichide pe telefon? Poţi opta pentru o asigurare pentru telefonul mobil, care din unele puncte de vedere poate fi asemănată cu o poliţă Casco pentru maşini sau cu o asigurare de locuinţă.

Principiul este în mare parte asemănător: plăteşti o taxă lunară sau anuală numită primă de asigurare, iar în cazul în care telefonul tău este furat primeşti în schimb un telefon identic sau unul cu specificaţii asemănătoare. În schimb, dacă telefonul tău este deteriorat (de exemplu, ai vărsat Coca Cola pe el), acesta este reperat sau înlocuit, de la caz la caz.

Astfel, o asigurare pentru telefonul mobil se poate dovedi de mare folos în cazul unui furt, însă rentează în special în cazul smartphone-urilor scumpe. În plus, trebuie să citeşti cu atenţie clauzele asigurării pentru a înţelege care sunt situaţiile în care nu se aplică asigurarea.

În prezent, în România există doar doi mari furnizori de asigurări pentru telefoane: Vodafone şi Internity (dealer autorizat Cosmote). Orange a renunţat la programul de asigurări în vara anului 2012.

Asigurări pentru telefoane mobile la Vodafone

Vodafone oferă patru tipuri de asigurări pentru telefoane, în funcţie de costurile lunare, riscurile acoperite şi valoarea telefonului achiziţionat:

StandardPremiumSmartphoneSmart Premium
Pentru telefoane demax 1499 RONmax 1499 RONmin 1500 RONmin 1500 RON
Cost lunar1.99 EUR2.99 EUR4.99 EUR6.99 EUR
Defect accidentalNUDANUDA
FurtDADADADA
Asigurare globala30 zile30 zile30 zile30 zile
Valoare telefon inlocuitmax 1000 EURmax 1000 EURmax 1500 EURmax 1500 EUR

De reţinut:

  • asigurările Standard şi Smartphone nu acoperă defecţiunile accidentale, cum ar fi cele pentru scăparea unui lichid pe telefon, ci doar furturile.
  • dacă achiziţionezi un smartphone de minim 1.500 RON (calculat în funcţie de preţul de comercializare fără contract la Vodafone), trebuie să optezi pentru asigurarea Smartphone sau Smartphone Premium.
  • în cazul unei asigurări smartphone sau smartphone premium, la înlocuirea telefonului în caz de furt trebuie să achiţi o taxă de 35 EUR

În cazul unui furt sau al unei defecţiuni accidentale, telefonul tău va fi înlocuit cu unul cu specificaţii tehnice asemănătoare a cărui valoare nu poate depăşi 1.000 EUR (pentru asigurările Standard sau Premium), respectiv 1.500 EUR (pentru asigurările Smartphone şi Smartphone Premium).

Foarte important! Poliţa de asigurare devine nulă în următoarele situaţii:

  • nu anunţi poliţia în cel mult 48 de ore de la producerea furtului (trebuie să prezinţi operatorului un număr de înregistrare furnizat de secţia de poliţie)
  • nu anunţi operatorul în cel mult 7 zile de la producerea furtului sau defecţiunii accidentale
  • telefonul avea înăuntru o cartelă SIM de la un alt operator
  • furtul s-a petrecut din vina ta (ai uitat telefonul pe o masă într-un bar, ai lăsat maşina descuiată etc)

Poţi descărca clauzele complete ale asigurării pentru telefoane de aici (document PDF).

Pentru smartphone-urile de top, o asigurare ar putea fi utila

Asigurări pentru telefoane mobile la Internity

În cazul în care eşti client Cosmote şi vrei o asigurare pentru telefonul mobil, trebuie să-ţi cumperi dispozitivul de la magazinele Internity, întrucât operatorul grec nu oferă în mod direct astfel de servicii.

Clauzele poliţelor de asigurare la Internity sunt în mare parte similare cu cele de la Vodafone, însă există o diferenţă majoră: acestea pot fi încheiate doar pentru telefoanele noi pentru o perioadă de 12 luni fără posibilitate de prelungire, iar prima anuală de asigurare trebuie achitată pe loc, în acelaşi timp cu achiziţionarea telefonului.

Cei de la Internity fac diferenţa între avarii accidentale cauzate de scăparea telefonului din mână şi avariile produse de scăparea lichidelor pe telefon. Astfel, cea mai ieftină prima anuală nu asigură telefonul decât în privinţa scăpărilor accidentale din mână. Pentru a fi protejat şi împotriva lichidelor şi a furturilor trebuie să alegi prima anuală mai scumpă.

Iată prima anuală de asigurare pe care trebuie să o achiţi pentru telefonul mobil în funcţie de valoarea acestuia fără abonament:

Pret telefon (RON)
0 – 209
210 – 419
420 – 849
850 – 2120peste 2.121
Avarii accidentale20 RON50 RON99 RON211 RON345 RON
Avarii si furt40 RON70 RON134 RON314 RON571 RON

Foarte important! Poliţa de asigurare devine nulă în următoarele situaţii:

  • nu anunţi poliţia în cel mult 48 de ore de la producerea furtului (trebuie să prezinţi operatorului un număr de înregistrare furnizat de secţia de poliţie)
  • nu anunţi magazinul în cel mult 48 de ore de la producerea furtului sau defecţiunii accidentale
  • furtul care a dus la pierderea telefonului nu a fost prin efracţie

Poţi descărca clauzele complete ale asigurării pentru telefoane de aici (document PDF).

Citeste cu atentie termenii asigurarii inainte de a plati pentru protectia telefonului

Asigurări pentru telefoane mobile la Orange

Orange a oferit de asemenea un program de asigurări pentru telefoane mobile începând din 2009, însă a renunţat la acest serviciu în august 2012. Cel mai probabil, operatorul a luat această decizie din cauza numărului ridicat de cereri frauduloase de despăgubire şi a dificultăţilor de a gestiona daunele.

Ca punct de reper, o asigurare standard pentru telefoanele fără sistem de operare costa 1.95 EUR/lună, în timp ce pentru un smartphone trebuia să plăteşti 3.95 EUR/lună. Taxa pentru înlocuirea telefonului era de 10 EUR, respectiv 50 EUR pentru smartphone-uri.

Analizeaza ofertele de asigurari pentru a afla daca vreuna dintre ele ti se potriveste

Concluzii

Asigurarea telefonului mobil reprezintă o opţiune interesantă pentru a nu fi afectat semnificativ în cazul unui furt sau a unei avarii produse accidental.

Totuşi, înainte de a încheia o astfel de poliţă, trebuie să te gândeşti dacă suma solicitată ca primă lunară sau anuală de asigurare este rezonabilă pentru tine şi, mai ales, să citeşti cu mare atenţie termenii şi condiţiile, pentru a înţelege exact cazurile în care operatorul sau magazinul îţi va înlocui telefonul deteriorat sau furat.

Vrem sa auzim ce ai de spus:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cititorii nostri apreciaza discutiile animate, politicoase si te roaga sa-i respecti, chiar daca nu esti de acord cu toate afirmatiile lor. Iti multumim!

Folosim cookie-uri pentru a-ti oferi cea mai buna experienta de navigare pe site-ul nostru. Nu iti colectam datele personale.

Sunt de acordAfla mai multe
Ce sunt cookie-urile?
Continutul afisat pe site-ul nostru este disponibil GRATUIT datorita reclamelor pe care le afisam. Te rugam sa sustii eforturile noastre si sa dezactivezi AdBlocker-ul cand vizitezi site-ul nostru. Iti multumim!